onsdag 28 maj 2008

Fortsättning guitar techs...

Intressant att du tar upp fenomenet guitar techs M..! På begäran från M ska jag nu kåsera vidare om just dessa guitar techs. När jag var lite yngre, ungefär under högstadiet, så bestod mina dagar till stor del av gitarrspeleri. Jag var under en period fast besluten att bli den nästa gitarrhjälten ala Steve Vai eller Yngwie Malmsteen men om min dröm mot förmodan inte skulle slå in (vilket jag nu börjar förstå att den inte gjorde) så var i mina tankar det näst bästa på jorden att bli just en guitar tech åt någon av de stora...byta strängar, koppla pedaler, smörja gitarrer, stämma gitarrer, bli förälskad i gitarrer...kanske inte låter som en dröm men jag tror nog att det skulle vara ganska trevligt..ett tag i alla fall...en världsturné kanske. Tror som M säger att guitar techs aldrig riktigt blir gamla...finns säkert många guitar techs som liksom mig drömde om att själv få stå där på scenensom hjälten och kasta iväg sin finaste gitarr i tomma intet och veta att en guitar tech antingen skulle fånga den eller få sparken. Finns säkert många utmaningar i jobbet som guitar tech, som att t.ex. slå världsrekordet i snabbast strängbyte...har ingen koll på vad nuvarande rekordet ligger på tyvärr. 

Inga kommentarer: