lördag 24 maj 2008

Exile on main street

Dagens ledord: Get things done.
Här är vad jag har åstadkommit under dagen:
1. Betalat depositionen på lägenheten i Barcelona.
2. Bokat flyg till och från Göteborg för Springsteen-helgen.
3. Bokat flyg från Luleå till Stockholm, den 14 Juni lämnar vi landet.
4. Bokat flyg från Barcelona till Göteborg i Augusti
5. Hyrt ut lägenheten över sommaren till en flygvärdinna.
6. Lagt upp Spanienresan som planerad på backpacking.se
7. Ansökt om studiemedel för sommarens studier
Därmed börjar sommarens plan att ta form på allvar. Återstår att boka flyg och festivalbiljett till Optimus live festivalen i Lissabon i Juli.
Bjuder på en av de ratade i den drygt 25 mail tjocka luntan som mailade intresse på lägenheten, efter ett drygt dygn på blocket:
hej jag e intereserad av lägenheten. jag ärinneboende hos en kompis i en liten etta och nu har hanns flickvänflyttat in och jag måste ut.jag har en dotter på 3 år som jag inte harkunnat träffat på grund av att jag inte har någonstans att bo. jag ärmusiker (pianist) och får ekonomisktstöd av socialen. av mina spelningarsom pianist och av det jag får av socialen har jag råd med
hyran.jag harintyg på det.skulle vara mycket tacksam om du kunde svara så fort som möjligttack i förväg.

Det är synd om människan, som redan gamle Strindberg sa.

Inga kommentarer: