onsdag 12 november 2008

Dagens sällskapsspel

Dylanologi/Geografi

Spelet går ut på att man ska gissa rätt Dylan-låt OCH pricka ut länder på kartan. Det går till så att man markerar Dylan i iTunes och slår på shuffle-funktionen.  Den som först säger låtens titel får en poäng, den som sedan under låtens gång skriver rätt årtal och album/bootleg som låten hör hemma på får en poäng. SAMTIDIGT går en av deltagarna in på http://www.purposegames.com/games och spelar en av quizzarna där. Först kör man exempelvis staterna i USA och sen kör alla andra samma quiz och den som har högst procentandel klarade stater vinner en poäng. Det är av vikt att låtgissningarna och geografi-quizzen utförs samtidigt för extra spänning. 

Och kvällens vinnare är!: (jag)   


Poängtavlan:



6 kommentarer:

Anonym sa...

Cool bild. Något säger mig att jag hade dominerat detta spel. Får bli en julutmaning. /doc

A. sa...

Ny regel: ett speciellt handikappsystem för övriga deltagare när doc är med.

(H)Ola sa...

Tror nog jag kan ge er alla en match, har ju trots allt sett Dylan två gånger live och betraktar mig därför som något av en Dylan-kännare.

Anonym sa...

Det måste kännas förjävligt för en tattarchaufförstraktor själ. Däremot måste ju sägas att "Ola har sett Bob Dylan två gånger mer än han själv" inte stämmer överrens med verkligheten. Du måste alltså se Dylan en gång till för att textraden ska stämma. Det förutsatt att Andreas inte ser honom igen. Kompext... /Doc

M sa...

som det textorakel du anser dej vara doc tycker jag det är lite underligt att du inte kan komma ihåg "roger de flors" listetta. texten går två(2) gånger EN(1) mer än han själv. Ingen av karlarna får alltså se bob dylan igen. Det skulle i så fall innebära att vi måste dra tillbaka låten. och om jag känner ola rätt, såå... =/

A. sa...

Det känns förjävligt.