söndag 3 augusti 2008

What's Sweden like?

Jag hade glömt bort att jag någonsin yttrat ett av mina ämnen för dagdrömmeri, men gjort är gjort. Att sitta i publiken hos Letterman och bli ombedd att besrkiva Sverige i ett fåtal men välvalda ord är skrämmande men också lite tilltalande för en know-it-all som mig. Jag vet inte om jag kommit fram till något ultimat svar men här är en sak man skulle kunna säga:

- Well Dave, Sweden is a country were street musicians have a hard time getting food on their tables. You see, people in Sweden are too shy to walk up to the guitar case or whatever, and lay some money down.
- Oh, interesting. Is that so?
- It's a well known fact Dave.

//B

1 kommentar:

Anton sa...

Mycket bra svar, du hade förmodligen blivit reguljär i showen med det skarpa svaret.

Antingen levererar man ultimata svar när Frågan kommer, eller så knullar man sig in i showbiz. It's a well known fact.

As a side note, bara för att visa hur kosmopolitansk jag är, åkte jag förbi Daves studio igår.